Fizjologia wysiłku i fundamenty żywienia i suplementacji w sporcie – moduł 1

 

Dzień 1: Fizjologia wysiłku

Dzień 2: Fundamenty żywienia i suplementacji w sporcie

Dla kogo:

Szkolenie przeznaczone dla osób, które nie posiadają wykształcenia kierunkowego AWF a chciałyby rozpocząc przygodę z aktywnością fizyczną i sportem w roli trenera/instruktora sportu lub dietetyka sportowego. Ponadto  szkolenie to przeznaczone jest również dla osób zaczynających swoją przygodę z dietetyką sportową, jak również osób, które chcą odświeżyć oraz zaktualizować swoją wiedzę w danym temacie: trenerów, dietetyków, osób trenujących amatorsko oraz sportowców.  Rekomendowane jest aby osoby (bez wykształcenia AWF), które chcą przystąpić do szkolenia „Fizjologia wysiłku II” lub Fundamenty żywienia i suplementacji II”   ukończyły najpierw ten kurs

 

Dzień 1: Fizjologia wysiłku – moduł 1

·         Pojęcie wydolności fizycznej

·         Wydolność beztlenowa (energetyka wysiłków krótkotrwałych)

·         Wydolność tlenowa (energetyka wysiłków długotrwałych)

·         Budowa włókna mięśniowego

·         Klasyfikacja włókien mięśniowych

·         Endokrynologia wysiłku fizycznego

·         Zmęczenie w wysiłkach krótkotrwałych i długotrwałych

·         Trening wytrzymałościowy a trening oporowy

·         Próg przemian beztlenowych

·         Maksymalny pobór tlenu

 

Dzień 2:  : Fundamenty żywienia i suplementacji w sporcie – moduł 1

I.                   ENERGIA I BILANS ENERGETYCZNY

·         Czym jest kaloria?

·         Czy kaloria jest równa kalorii?

·         Składowe bilansu energetycznego

·         „Zwolniony metabolizm”, „Zniszczony metabolizm”, geny – jak sobie z tym radzić?

·         Jak właściwie wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne?

·         Jak skutecznie przeprowadzić redukcję?

·         O czym pamiętać po udanej redukcji?

 

II.                BIAŁKO i AMINOKWASY

·         Wchłanianie i metabolizm białka – ile białka możesz przyswoić?

·         Jakie jest właściwe zapotrzebowanie na białko w różnych dyscyplinach sportowych

·         Białko okołotreningowo – ile najoptymalniej i dlaczego?

·         Kto jest najbardziej narażony na niedobory białka?

·         Wpływ spożycia białka na przebudowę mięśni

·         Koncepcja progu leucynowego – dla kogo przydatna?

·         Odżywki białkowe - jaką wybrać i dlaczego?

 

 

III.             WĘGLOWODANY

·         Historia i rola węglowodanów w wysiłku fizycznym

·         Węglowodany proste i złożone – jak mądrze wybrać?

·         Rekomendacje spożycia węglowodanów w różnych dyscyplinach sportowych

·         Jak planować podaż węglowodanów przed, w trakcie oraz po wysiłku fizycznym?

·         Różnice w zapotrzebowaniu na węglowodany kulturysta vs. Triathlonista

·         Białko + węglowodany – kiedy warto, kiedy nie?

·         Insulina – wróg redukcji?

 

IV.              TŁUSZCZE

·         Rola i źródła tłuszczów w diecie

·         Zapotrzebowanie na tłuszcze u sportowców

·         Dieta niskowęglowodanowa vs. Dieta wysokowęglowodanowa – co wybrać podczas redukcji?

·         Dieta ketogenna – czy ma jakieś zastosowanie w sporcie?

 

V.                 NAWODNIENIE

·         Rola wody w organizmie

·         Bilans wodny w organizmie – jak jest regulowany?

·         Jak właściwie nawadniać sportowca - przed-, w trakcie oraz po wyścigu?

·         Czy odwodnienie pogarsza nasze zdolności wysiłkowe?

·         Strategie nawadniania sportowców

 

VI.              OPARTA NA DOWODACH SUPLEMENTACJA – co, kiedy, dlaczego?

·         Czy sugerować się wybierając suplementy?

·         Beta alanina

·         Kreatyna

·         Kofeina

·         Wodorowęglan sodu

·         Azotany

 

Efekty kształcenia szkolenia:

Uczestnik po ukończeniu szkolenia:

·         Potrafi posługiwać się terminologią z zakresu nauk biologiczno-medycznych

·         Posiada wiedzę na temat znaczenia procesów fizjologicznych w utrzymania równowagi metabolicznej organizmu

·         Zna mechanizmy kontroli i regulacji pracy poszczególnych układów ze szczególnym uwzględnieniem układu ruchu

·         Potrafi sklasyfikować rodzaj wysiłku na podstawie przemian energetycznych

·         Potrafi  wymienić włokna mieśniowe i ich profil metaboliczny oraz mechaniczny

·         Posiada wiedzę na temat przeczyn i skutków rozwoju zmęczenia w różnych rodzajach wysiłku fizycznego

·         Potrafi wymienić podstawowe parametry oceny wydolności fizycznej

·         Posiada podstawowe wiadomości o składnikach pokarmowych oraz podstawowych suplementach diety, ich właściwościach chemicznych , funkcjach biologicznych i wartościach odżywczych.

·         Posiada umiejętność  korzystania i szukania współczesnej naukowej wiedzy z zakresu żywienia i dietetyki

·         Posiada wiedzę na temat stosowania suplementów diety w celu maksymalizacji formy sportowej

·         Posiada wiedzę na temat tego jak manipulwoać makro i mikroskładnikami w celu poprawy kondycji fizycznej i zdrowia sportowca

 

Informacje dodatkowe

 

  • Rezerwacje do 6.09.2019 - Cena promocyjna: 399 zł
  • Rezerwacje po 6.09.2019: 479,00 zł

 

  • Data: 28-29.09.2019

 

  • Nielimitowany dostęp do kawy i herbaty

 

  • Materiały dydaktyczne: Każdy uczestnik otrzymuje prezentację szkoleniową.

 

  • Czas trwania: Sobota i niedziela w godz.10:00 - 17:00 (w tym przerwa: 45 min)

 

  • Miejsce: Hotel Grape, ul. Parkowa 8, 51-616 Wrocław

 

  • Bezpłatny parking dla uczestników szkolenia (limitowana liczba miejsc pojazdów: 25)

 

    Formularz zgłoszeniowy: formularz_zgloszeniowy fizjologia moduł 1 Wroclaw